« BACK TO FORUM
Author |
 |
|
Gabriel Pintelman
Poster Rank:
Tongue-tied
User is
Province/State: Hessen City: Frankfurt
|
DET ÄR HÄR, EN ANNAN SPÄNNANDE UTGÅVA
Apr 2, 2013
|
|
HSBC Colombo Fashion Week: April 3, 4 och 5
Mode är ett sätt att förklara dig själv utan att prata. Det har hur du presenterar dig själv till
världen – du inte kan gå i strid i svettningar och tees – hur kommer du nära affären sådär? säger
holländska designern Nish De Gruiter. De Gruiter som arbetar på kommersiella och kreativa sidor på
"Suitsupply" säger att det var medan han var i Italien i Brunello Cucinelli för flera år som han
räknat ut att det är möjligt att göra vackra kläder utan laddning orimliga summor pengar och att det
finns en marknad för stil i alla prisklasser. "Det var stort för mig," säger han. Spansk designer
Juan Duyos ta på mode är något annorlunda: mode kan vara allt från vad du bär vad du läsa, äta,
lyssna eller resa till. Det blev en global och kraftfull industri eftersom det kan göra människor
drömmer och det är ett fordon till individuella uttryck och omger oss med skönhet, säger han. Duyos
har visat hans samlingar på Mercedes-Benz Madrid Fashion Week från 1997, och också på London Fashion
Week en gång och 2009 i New York City. "Jag har gjort co-brandings med många märken som Adidas,
Levi's, Unilever, Nokia, Canon... för att nämna några. Numera kör vi en demicouture atelier,
producerar våra första raden och brudklänningar, och jag är också direktör för modegrad på MYRAS, i
Madrid. Min stil är alltid med ett öga på förflutnan och en annan i framtiden,"säger han. De Gruiter
och Duyos är två av de hetaste unga manliga designers vars klappanden egg design kommer att ses på
rampen när större Colombo mode företag (TGCFC) presenterar HSBC Colombo Fashion Week på April 3,4
och 5 på Colombo Hilton.
|
back to top |
link to this post
|
|
Display posts from:
|
|